PRODUCTIVE



Jag är det inte alltid, men jag älskar att vara det och jag trivs som bäst när jag är det. Produktiv alltså. 
Organiserad också. 

Just nu existerar inte koll, ordning och reda i mitt liv. 
Inte på någon front. 
Jag liksom vaknar på morgonen och det är först då jag börjar fundera på vad jag ska göra idag, därför är det ofta som dagarna bara rinner ut i sanden nu för tiden. Jag vet inte alltid ens om jag ska till skolan den dagen förrän samma dag. 
Det är något som jag verkligen måste ändra på. För jag gillar ju att ha koll. Planera, strukturera, organisera, ordna och fixa. Det är något jag faktiskt mår bra utav! Då ska det väl ändå få existera i mitt liv? Jadå! 

Jag har bestämt att den 1 mars, det är då det händer. Det är då jag ska bli den jag vill vara. 
Varför den 1 mars undrar ni kanske då.. Jo för det är då som min kära R får nyckeln till sin nya lägenhet och då börjar liksom hans nya levande. Då tänkte jag som så att det är ganska smidigt om mitt börjar samtidigt.

Som det ser ut nu så har jag inte ens koll på mina mattider. Jag äter när jag är hungrig vilket vissa dagar blir hela tiden och andra dagar inte alls. Det kan ju inte vara hälsosamt egentligen, även om jag brukar inbilla mig det.

Och tränar gör jag inte heller. Det är det som jag tycker är svårast att ändra på. Då jag verkligen måste hitta något jag tycker är hyfsat roligt att göra. Annars gör jag det helt enkelt inte. Självdiciplin? Ingen alls.. 
Funderar på att börja simma en del. Det borde väl ändå vara hyfsat kul? 

Det jag vill ändra på efter den 1 mars är bland annat att använda söndagarna till att planera upp veckan.
Vad som ska göras dag för dag, handla och även vad jag ska laga för mat för att skärpa mattiderna.

Att börja sova runt 8 timmar per natt kommer vara en målsättning som kan bli lite jobbig då jag är van vid allt mellan 7-14 timmar per natt. Men jag behöver ju säkert inte mer än 8 så det ska gå! 

Att använda mornarna och förmiddagarna till att plugga och inget annat, samt eftermiddagarna till att driva mitt företag framåt. Jag måste dela mer på dessa två och ägna lika mycket tid åt att plugga som åt företagandet. 

På tal om företagandet så ska jag även försöka att strukturera upp min miljö för det litegrann och införskaffa mig en lugn plats, ett stort skrivbord, en snygg, trivsam och inspirerande miljö då jag faktiskt tror att det kommer öka produktiviteten en hel del! 

Att använda garderoben på ett bättre sätt ska jag också börja göra. Just nu ser det ut som ett bombnedslag där inne och det gör liksom inte att man vill och orkar klä sig snyggt heller. Jag har så jäkla mycket snygga kläder är grejen. Men jag använder dem inte. Troligen för att garderoben inte känns så värst inspirerande till det. Det ska bli ändring på till våren! 

En annan sak jag vill ändra på, det är det här med vänskap. 
Det är en bra grej, men jag behandlar den lite fel ibland, och då syftar jag inte på något speciellt utan mer allmänt.
Är dålig på bara en så enkel sak som att höra av sig. Skärpning! 

Och att använda min fina kamera mer! Dokumentera mera! Även i bloggen. 

Visst känns det som om våren kommer att bli ganska klockren och väldigt produktiv om jag klarar att ändra på dessa saker?
Heja mig..

bild: weheartit



Kommentarer
Postat av: becca

you can do it!!:)

2012-02-17 @ 10:59:57
URL: http://rebeccaaberg.devote.se
Postat av: Bodypalace

men vad är det lilla röda för nått? :P

2012-02-18 @ 06:33:06
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Paulina

HEJJA DIG! :)

2012-02-18 @ 12:54:52
URL: http://hannapaulina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0